Celebra companie care a făcut cunoscut motorul de căutare Google este în prezent unul dintre exponenţii soluţiilor „eco“ în industria IT. Marea problemă cu care se confruntă compania pare să fie cea a consumului de energie de către imensele servere de date. Două căutări pe Google produc la fel de mult dioxid de carbon ca şi un fierbător de apă pentru o ceaşcă de ceai, adică 14 grame, potrivit unui fizician de la Universitatea Harvard, Alex Wissner-Gross. Acesta a estimat că o căutare de bază generează 0,02 grame de CO2 pe secundă.
Pentru site-urile web cu vizionare video, emisiile de carbon pot ajunge la 0,2 grame pe secundă. „Serverele, clienţii şi reţelele consumă electricitate, care provine din arderea combustibililor fosili, ca să ruleze. Arderea combustibililor fosili eliberează dioxid de carbon în atmosferă. Cei de la Google sunt foarte eficienţi, dar obiectivul lor principal este rapiditatea căutărilor, ceea ce înseamnă un consum mai ridicat de energie“, arată Wissner-Gross. Chris Goodall, autorul cărţii „Zece Tehnologii pentru a salva planeta“, spune că 15 minute pe Google generează între 7 şi 10 grame de dioxid de carbon. Compania a luat o poziţie oficială prin purtătorul său de cuvânt, afirmând că, deşi sunt cel mai eficient provider de internet din lume, consumul de energie generat de activitatea ei nu este unul îngrijorător.